اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

ضرغامی: مشهد قطب گردشگری زیارتی است | کمتر از ۱۰ زائر سرای ارزان قیمت در مشهد وجود دارد

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳۰
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
ضرغامی: مشهد قطب گردشگری زیارتی است | کمتر از ۱۰ زائر سرای ارزان قیمت در مشهد وجود دارد
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تامین مراکز اقامتی ارزان برای زائران و عموم مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است تا مردم از سراسر کشور با برنامه‌ریزی ساده توسط نهادها و موسسات خیریه بتوانند برای زیارت به مشهد سفر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از زائرسرای ارزان‌قیمت مهر امام رضا (ع) در بافت اطراف حرم مطهر رضوی بیان کرد: در کشور با کمبود مراکز اقامتی مواجهیم و در تعطیلات نوروز امسال در همان سه روز اول ظرفیت مراکز اقامتی رسمی از جمله هتل‌ها در شهر‌های بزرگ تکمیل شد و از ظرفیت‌های اضطراری نهاد‌ها و دستگاه‌ها استفاده کردیم.

وی ادامه داد: شهری مانند مشهد که قطب گردشگری زیارتی است، سالانه تا ۳۰ میلیون نفر زائر دارد، در ایام نوروز حجم گردشگران و زائران فوق‌العاده بالاست، با وجود این‌که ظرفیت مراکز اقامتی مشهد حدود ۵۰ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی تمام کشور را شامل می‌شود، تمام این مراکز در ایام نوروز تکمیل بود. برای تقویت کمی و کیفی مراکز اقامتی باید طرح‌های مختلف داشته باشیم و با ارائه تسهیلات پشتیبانی لازم را انجام دهیم.

ضرغامی گفت: آنچه اهمیت بیشتری دارد، تامین مراکز اقامتی ارزان برای زائران و عموم مردم است تا از سراسر کشور با برنامه‌ریزی ساده توسط نهاد‌ها و موسسات خیریه برای زیارت به مشهد سفر کنند. زیارت امام رضا (ع) حق هر فرد ایرانی است، این امکان باید با حداقل مشکلات و به صورت ارزان فراهم شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این امکان باید برای تمام مردم به ویژه برای اقشار کم درآمد فراهم شود، بنابراین مراکز اقامتی ارزان قیمت از راهبرد‌هایی است که باید دنبال شود، یکی از مصادیق آن نیز اقدامی است که از مدت‌ها قبل در مشهد انجام شده و مرکز مهر امام رضا (ع) که اکنون به صورت رسمی آغاز به کار کرد، یکی از این مراکز اقامت ارزان قیمت محسوب می‌شود.

ضرغامی یادآور شد: البته برای ادامه فعالیت این مراکز نیاز به قانون خاص و دقیق داریم تا زائرسرا‌ها در چارچوب قوانین و قواعد رسمی و قانونی کشور فعالیت داشته باشند و تضمینی وجود داشته باشد که در همین چارچوب باقی بمانند.

ضرغامی تصریح کرد: از آنجا که در صورت صدور مجوز برای این مراکز، از تسهیلات مختلف استفاده خواهد شد، بنابراین باید تمام فعالیت آن‌ها جنبه غیرانتفاعی داشته باشد و استفاده شخصی صورت نگیرد، بلکه در اختیار عموم مردم قرار گیرد. یکی از اقدامات برای عملی شدن این موضوع وقف زائرسرا‌ها است تا مالک شخصی نداشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با نظارتی که خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم زائرسرا‌های ارزان قیمت گسترش پیدا کنند.

ضرغامی اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ زائرسرای ارزان قیمت در مشهد آغاز به کار کرده که لازم است مسائل برخی از آن‌ها را با دقت بیشتری دنبال کنیم.

وی درباره تعرفه ارائه خدمات در این مراکز گفت: برخی از این مراکز که فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، مبلغی ناچیزی دریافت می‌کنند. البته ما هنوز قیمت‌گذاری نکرده‌ایم. پیش‌بینی این است که خدمات با حدود یک چهارم قیمت مراکز رسمی و تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->